Sunday, August 23, 2009

Masak apa utk berbuka???

Tadaaaaaaaaaaaa...ini la yg sempat aku masak untuk berbuka petang ni....punya la cepat....bukan apa takut cik ain ngan cik alya bangun....masa budak berdua ni tido la masa yg sesuai utk memasak....kalau tak mmg lambat le kerja....mana taknya...baru aku nak potong bawang je, dah dgr suara cik ain meraung kena gasak dgn cik alya....terpaksa la aku jadi refree...bila dah settle...nak mula keje balik....meraung pulak lagi..budak bertuah berdua ni mmg rajin bergaduh...hehehehee

Sila la tengok menuku ini....yg sedihnya masak sedap pon...time berbuka sorang2 je hanya di temani dgn cik ain dan cik alya...en. papanya biasa laa...keje...9am-10pm...apa nak buatkan....bulan puasa kan hotel busy...lagi pulak time weekend camni. Biasanya aku selalu buka makan kuih muih dulu....tggu en. papa balik keje ...baru la aku makan sesama ngan en. papa.



Menu pertama, daging goreng kunyit...aku tambah sayur sayuran tu sbb tak payah le nak goreng sayur lagi dah..kira 2 in 1 laa...hehehhe

Menu kedua, ikan goreng berlada...resepi biasa je...aku memang suka ni sejak dari kecik lagi...dulu2 kalau mak tak masak ni mau sehari aku tak makan nasi.....hehehhee


Menu terakhir , sempat le buat cucur jagung.....silaa la yer...selama berbukaaa..

Photobucket

4 comments:

Anonymous said...

sedapnyer kak ju lauk berbuka... simple jer... rajin masak...

Panggil Saja Lyeana,Yana said...

Tag lagi.....smbil msk jwb tag saya eh...

Syima ~Mama Kyra~ said...

sedapnya menu :D

happy2gether said...

uishh cam sedap jek semua masakan kak ju nih...nak cucur jagung sikit...ehehhe

Sign My Guestbook