Wednesday, September 30, 2009

Raya...Rayaaa...Raya 2009

Sejak dua menjak abis cuti raya ni aku rasa mcm malas je nak update blog ini.....maklumlah kan...masih mood raya lagi......tapi mana leh tahan bila buka blog kawan2 je sumer pakat gamat dok citer pasal raya..sumer pakat ceria dengan baju raya yg sedondon. Di sbbkan ni la dengan semanngat membara dan dengan gigihnya cuba untuk meng'update' gambar2 raya dlm blog aku yg tak seberapa ni dgn harapan ada la yg sudi menjengok yerr....lagi pon masih belum terlambatkan..kan ke kita raya selama sebulan...;)

Di pendekkan cerita...Alhamdullilah tahun ni aku sekeluarga meraikan aidilfitri di kampung halaman aku sendiri di Perak, kalau ikut sistem giliran...tahun ni sepatutnya aku sekeluarga pulang ke Sabah..tetapi memandangkan keadaan ekonomi yg tak stabil skrg, (betul ke tak stabil???...tiap kali soping...belanja mcm nak rak jugak)...hasrat suci murni tu terpaksa la kami lupakan...InsyaAllah ...ada rezeki tahun depan beraya di Sabah pulak.......Nak cerita gak ler malam kitaorg nak balik ke perak tu..mak aihh mcam pesta la kat highway..seronok pulak rasa...mana2 RNR semua penuh ngan org...lagi2 nak dekat waktu sahur tu..ada yg siap bentang tikar tepi highway then buka bekal ...mcm berkelah la pulak dorang bersahur...fikir2 setahun sekali je nak nengok senario cam ni...hanya pada musim raya aidilfitri je..kot raya2 kaum lain idakle sampai cam gini keadaannya kan kann...

Lucunya di pagi raya...tatkala org lain semua sibuk2 bersiap nak pegi solat raya cik ain lak buat hal...ada ke patut dia minta nak pakai suar jeans..dia ingat ni raya omputeh kot.....Adehh pagi raya ni nak oiii..kena la pakai baju kurung... alya jugak yg sporting...seharian dia pakai baju kurung..sikit pon dia tak mengamuk...emm di sbb kan cik ain tak nak berbaju kurung...jadi aku pon tak der mood nak bergambar raya satu family..huhuhuhu...

Cik alya yg ttp sporting...sepanjang masa berbaju kurung

Cik alya lagi...mana cik Ain??

Ni dia cik ain...actually cik ain ada baju kurung yg sedondon ngan cik alya...tp cik ain tak nak pakai...jenuh la aku pujuk..cik ain ttp tak nak ...

Ni je la serba sedikit citer raya kitaorg...sebenarnya byk lagi ceritanya...tapi aku rasa mcm malas pulak nak menaip....


Photobucket

3 comments:

anna said...

apesal alya buat aksi mcmtu??alya nmpk tgg

Syima ~Mama Kyra~ said...

Cutenya Alya pakai bj kurung, pandai dia posing dpn camera..si Ain plak meragam di pg raya..frust ler si mummy..

mannira said...

tak pe lepas ni g ambik gamba kat studio ju...

Sign My Guestbook