Friday, November 13, 2009

Alhamdullilah ...rezeki anak anak..

Semuanya datang dari ALLAH...rezeki berlipat ganda yg keluarga aku perolehi ni semuanya atas kehendakNYA. Segalanya ingin aku kongsi bersama dan ingin aku ceritakan dalam blog ini...tujuannya bukanlah untuk menunjuk-nunjuk atau bangga...riak jauh sekali ...cuma aku ingin berkongsi kegembiraan ini dgn mencoretkannya di dalam blog yg tak seberapa ni...

Kita mulakan dgn en. papa. Dalam tahun ni jer 2 kali en. papa dapat kenaikan jawatan yakni kenaikan pangkat....kalau dah pangkat naik sure la gaji pon naik kan...Alhamdullilah rezeki anak anak semua tu...mummy pon suka gak ler...

Kali petama en. papa dpt kenaikan dlm bulan Julai hari tu...selepas tamat tempoh percubaan selama 3 bulan then dpt ler confirmation letter awal Oktober baru baru ni...kira ok la kan dah confirm...kalau dulu jawatan en. papa Senior Chef De Partie ...selepas dapat kenaikan ni jawatan en. papa adalah Jr. Sous Chef ( secara rasminya masuk management) maknanya dah tak leh claim2 OT ni....kalau dulu leh laa...la ni lu fikir la sendiri...

Pastu dlm minggu lepas en. papa bawa balik satu lagi surat kenaikan pangkat...perghh giler aku kata (dlm hati Alhamdullilah...pangkat naik gaji of coz la naik jugak..ni la part yg aku suke sangat) hehehhe...takkan tak smpi sebulan confirm utk kenaikan pertama dah dapat surat kenaikan pangkat lagi...konfius gak aku ni....en. papa kata 'biasa ler org harapan' ....pastu aku sambung lak.....'emm pasni bawa le tikar bantal dok kat hotel' sure le kena keje teruk ni....masa semua abis kat hotel laa...org keje hotel ni life dorang 85 % abis kat hotel je...ko dah berlaki kan org keje hotel...ko kena reda laaa....weekend pon ko sensorang kat umah layan anak2...apo nak buek...laki ko kalau boleh 24 jam kena ada kat hotel..huhuhuhuhuu...sian aku kan...sian lagi kat anak2....kurang dpt belaian papa...sbb tu la anak2 aku kalau ngan papa dorang...manja tak hingat.....mana taknya pepagi en. papa dah gi keje...baliknya dah kul 11-12 mlm...anak2 pon dah tido...sbb tu la cik ain kenkadang sanggup tahan ngantuk sbb nak tunggu papa balik dr keje....

Lupa nak bgtau kali ni jawatan en. papa dah jadi Sous Chef...kenaikan berkuatkuasa 1 Disember 2009...wahh dah bagus ni...gaji pon boleh tahan ( rezeki anak2 kan) InsyaAllah hujung bulan doblas ni en. papa dpt bonus...ko bayangkan kalau dpt 2 bulan bonus jer ngan tangga gaji yg ada sekarang ni ...perghh lumayan bebb...aku dah mula congak2...dah mula listkan apa yg aku nak beli...tetiba lak aku jadi mata duitan ni...hua hua hua org kata rezeki jgn di tolakkan...kan...

Yang kedua lak ...nak citer pasal aku ....kalau en. papa naik pangkat...aku pon tak nak ngalah gak...agaknya dah rezeki aku dan keluarga kot.......tahun ni aku pon dapat gak kenaikan gred/pangkat ...tahun lepas aku cuba tp tak berjaya...tahun ni syukur Alhamdullilah aku berjaya...maknanya gaji aku pon naik juga ler....kenaikan pangkat aku effective 1st Nov 2009...bermakna bulan ni aku dapat gaji baru laaa...yezzzzzzzzzzaa suke suke....Alhamdullilah....syukur...syukur di atas segala kurnianNYA....

Tiba2 lak aku teringat...awal tahun 2008...kami sekeluarga sepatutnya berhijrah...nak menetap di Kota Kinabalu sbb en. papa dpt offer keje kat Karambunai Resort..tapi tak jadi sbb agak sukar utk aku memohon pertukaran....ramai lagi staff yg kena Q ...kalau nak cepat kena cari staff kat KK yg nak tukar suka sama suka dgn kita. Agaknya kalau jadi tukar ke sana...leh tak en. papa dpt apa yg dia dapat sekarang???...atau sampai sekarang en. papa masih ngan jawatan SCDP. Sebagai seorang isteri...aku dapat rasa yg masa depan en. papa cerah di sini (di tmpt kerja sekarang) ..dan aku doakan semoga kejayaan demi kejayaan sentiasa bersama en. papa. Kepayahan hari ini adalah untuk kesenangan di masa hadapan.

Photobucket

4 comments:

zulfadzly. said...

Congrats utk kak ju n hubby..rezeki anak2 la tu..



**nanti sy emel nomor akaun..jgn lupe nak gak siket..hahahahah

mrs khairul said...

tahniah kak jue..rezeki anak2 kan..xpelah ssh2 skrg utk kesenangan anak2 kan..papa keje utk ain & alya jugak..bwk balik duit byk2..hehehe..

mannira said...

congratulation for both of u!!! biasla ju nak senang kena ada pergorbanan... sian plak kat ain..sanggup tu tunggu papa dia.. he..he..

Anyway congratulation...

TQ..ehh bukan ju ckp nak open table ekk...he..he..

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

alhamdulillah...memang rezeki anak2 kan..

Sign My Guestbook