Friday, May 15, 2009

Cuci Jamban

Alahai kena tag la pulak ngan Liyana...ermmm ngeri gak nengok soklannya...lagi ngeri aku rasa nak menjawabnya...jawab soklan exam pon tak ngeri cam ni...iye ke??? Ishh jenuh gak ler memikiorkan camner kekdah jawapannya...kan senang kalau soalan ni dlm bentuk objektif...kan kan kan ;) ...

Setelah di nilai dan di telitikan...ini ler jawapannya ....sila le baca yer

1. Bila Kali Terakhir Cuci Toilet???
Emm..bila yek...adeh lupa le pulak...maklum ler aku ni bab2 cuci toilet ni mmg payah sikit laa...kat umah yg rajin cuci toilet en. papa ...selalunya time mandi tu dia sental le sekali mana yg patut...kena tanya dia ler yekk...bilanya last dia cuci...;)

2. Pencuci Apa yg Digunakan???
Selalunya en. papa akan gunakan apa yg ada kat depan mata...heheheh bab ni aku tau sangat laa...tiap kali masuk bilik air kalau bau semerbak syampoo ke...body cream ke....aku tau ler en. papa baru lepas sental toilet...kdg2 aku wat2 tanya 'pa, sental bilik air pakai syampoo yekk???.... kalau dia jawab ngan senyum simpulnya...haa betul laa tuu....padan la syampoo umah aku selalu cepat habis...heheheheee

3. Dalam 1 Minggu, Berapa Kali Mop Lantai???
Lantai kat umah di mop setiap hari...uwaahhh rajinnya aku ni yek..leh percaya ke???... yg sebenor ehh tukang mop tu bukannya aku ler tp siapa lagi kalau bukan en. papa ....selalunya di mop pada waktu mlm..lepas balik keje...anak2 dah tido...kdg aku pon dah tido time en. papa mengemop lantai ...

4. Apa Tugas Terakhir Anda Sebelum Menjelang Malam???
Apa yekk??? ermmm balik keje ambik anak2 kat umah babysitter..peh balik umah lakk...on tv...nengok le apa yg patut...kdg2 gaduh ngan si ain ..alahh gaduh2 manja jer...pehtu guling2 ngan anak2 ..peh tu dlm kul 8-9 camtu aku tidurkan si alya...bila alya dah tido aku pon masak le apa yg patut utk ain makan..

5. Apa Menu Hidangan Makan Malam Paling Simple???
Soklan yg paling aku suka nak jawab....hehehehee ....apa lagi roti telur ler ...

6. Minuman Selalu dibuat Waktu Pagi???
Air kosong je...hahahhaa ...terus terang la ye...aku mmg jarang buat bfast pagi kat umah...mana nak siap bfast...siapkan anak lagi...siapkan diri sendiri lagi...

7. Sebelum tido Apa Yang Akan Dilakukan???

Iron baju utk pakai gi keje esoknya...ni la yg paling last sekali aku buat sebelum tido...bila semua keje dah beres..anak2 pon dah tido ....

8. Harus Jawab Tag...
Aku nak tag sapa yekk??? sorang cukup la yekk ...pada yg kena tag tu sila la yer...jgn malu2...jawab le soklan2 ni dgn sejujur jujurnya yer....

~Zana


Jawab jgn tak jawab ....hehehehe :)

3 comments:

mannira said...

okla..en papa rajin...senang keje kan..ju...

Syima ~Mama Kyra~ said...

Rajinnya en papa tu cuci toilet :D

Kak Lia said...

Salam ziarah....
rajin korang jwab tag..pas ni buleh tag yana lagik...peh tu dia akan tag kawan2 dia...huuu..

Sign My Guestbook