Friday, May 8, 2009

Telatah Si Kakak


Gambar2 ni dah lama aku simpan...baru hari ni rasa nak upload dlm blog...aku ni rajin baca blog org...terutama blog yg tulisannya gila2 sikit....bila baca tu leh gak buat hilang stress....
kali ni nak story pasal kerenah anak2 aku....bebudak tengah membesar...banyak la ragam dan peelnya...adakala buat aku rasa geram sangat...adakalnya ragam dan peel dorang la yg buat hidup aku ceria....dan masa ni la aku akan rasa betapa indah dan bahagianya menjadi seorang ibu...



Ain sekarang dah makin besar....dah ada ciri2 anak perempuan....tak lama lagi jadi anak dara laa...hehehe...tak sabar lak aku nak nengok ain jadi anak dara...heheheheee

Ain ....

1. Dah pandai bercakap...becoknya mcm makcik2 jer..mcm2 soalan dia tanya...aku lak yg tak larat nak menjawab...tp best jugak layan bebudak cakap ni...
2. Pantang tengok aku bersiap...suka sangat nak kacau...apa yag aku pakai sumer dia nak....lipstik aku dah berapa batang patah di keje kan ain....semua nak mcm mummy...nak pakai tudung mcm mummy...nak bawa handbags mcm mummy....bila aku tanya 'kakak lawa2 ni nak gi mana'?...selamba je dia jawab ' nak gi work ..naik bus...mcm mummy' hahahahahaaa
~~bas= LRT..kan aku hari2 gi keje naik lrt....hari hari gak ain ngan papa yg hantar aku ke LRT station...

3. Dah pandai memberontak, merajuk...kalau tak dpt apa yg dia nak merajuk sakan laa...siap tarik muka muncung sedepa....hahahahaaaa
4. Suka sangat menyanyi... dgn penuh perasaan tu..tak kira la lagu melayu ke english ke...tapi dengar bunyi hujung2 jer la...paling suka lagu ' di bius cinta' ...asal dengar lagu ni mesti dia kata 'cicakman mummy ..cicakman' ...kan lagu soundtrack cicakman tuuu
5. Dah pandai mengadu/bercerita...asal balik dr umah bbsitter je ada je la cerita dia nak ngadu....
~~kira bagus la kan...budak2 mana pandai bohong..kan kan
6. Dah pandai cakap kat telefon...hari2 nak call mak tok...nak cakap ngan mak tok....
7. Dah pandai berdikari...pakai baju sendiri...seluar sendiri...pampers je mummy pakaikan lagi...
8. Susah nak tengok ain pakai skirt....dia lebih suka pakai jeans ngan t shirts
9. Last but not least...makin nakal...suka nyakat adik...bila adik nangis ain pandai pujuk adik ....




2 comments:

mannira said...

kelakar la ain ni...

Bug said...

Sekiranya saudari ingin memiliki domain sendiri serta menjadikan blog saudari seperti online store,sila layari www.malaysianwordpress.co.cc

Sign My Guestbook