Monday, June 8, 2009

Jom tengok wayang bersama ain

Jumaat lepas aku amik cuti ganti hari wesak yg jatuh pada 9 Mei hari tu..baru teringat nak amik..kalau tak burn je la cuti aku ni....cuti ni leh amik dlm masa sebulan jer...utk bulan jun ni ada lagi satu replacement leave yg aku leh amik..kan sabtu lepas 6 Jun ada lah hari keputeraan Yang Di Pertuan Agong....jadi cadangnya maybe rabu or jumaat ni aku nak amik cutinya...bergantung pada cuti en. papa minggu ni...hopefully en. papa punya off day minggu ni pada hari jumaat gak ....leh la aku bercuti panjang lagi.....best woo cuti....;)
aku ngan en. papa nak cuti pada hari yg sama ni pasal mak tok ain ngan alya ada kat umah...so boleh la sama2 cuti dan boleh la bawa mak tok jln2....cuti sekolah ni mak tok leh datang jengok cucu cucu dia yg dua orang ni...mak aku ni mcm cikgu la pulak.....tggu cuti sekolah baru leh datang jln2 umah aku....;)
Opss ...berbalik kita pada citer asal...ni dah macam lari d
r tajuk la pulak...kalau wat karangan ni mau dah fail...sbb citer tak ikut tajuk ...;)...sepatutnya aku amik cuti ni hari rabu...tp en. papa lak tak leh off hari rabu...en. papa dpt offday hari jumaat...so nak tak nak sbb dah janji ngan si ain nak bawa dia tengok movie ...so terpaksa la di tunaikan jugak....
Pagi tu bangun cam biasa ...mcm nak gi keje....kemas2 umah s
ikit...bersepah ngan mainan si ain...bukan aku tak nak kemas...kalau kemas pon buat penat jer...tak smpi 5 minit sepah balik...huhhh kalau korang...korang penat tak??? en. papa lak dok sibuk2 cuci sinki dapur...pastu cuci peti sejuk ...hehehehe
Bila semua dah kemas...anak2 sume
r dah mandi...aku pon bersiap2 ler....kita org kuar umah dlm kul 10.30pg camtu...hantar alya ke umah babysitter dulu....sian alya...next time yer. sayang..tggu alya besar mcm kakak...leh kita tengok movie sama2....aku ngan en. papa decide nak tengok Monsters vs Aliens kat 1Utama...sbb dekat ngan umah...malas nak gi jauh2....


Sebelum start show...ain harus berposing dulu...ain kalau bergambar mmg tak pernahnya nak buat pose yg ala2 feminin...suka benor buat pose ikut suka dia jer....kenkadang tu geram gak...nak gak aku tengok gambar ain ni control ayu...heheheee


ni posing ala2 nak tunjuk kasut baru beli 'lihat kasut ku...baru beli tauu'...baru beli terus je pakai...mmg camtu la peel ain...barang yg dia berkenan...kalau di beli terus dia nak pakai....no kompromi...jgn kata tidak...kalau kata tidak jugak...lu fikir la sendiri apa akibatnya nanti ...;)


1st time masuk panggung...muka cuak giler...mcm takut jer...tadi kemain lagi excitednya...berlari sana sini..suka hati sbb nak tengok movie...
aku: kakak nak tengok wayang???
ain : naaaaaaak....woww....

hahahahahaaa...gelihati aku...iya2 jer...macam dia tau2 je wayang tu apa...:)


best la movie...saya cukup puashati dan terhibur...jadi saya bagi 10 bintang...mak aihhh..mana ada sampai 10 bintang sayang...paling tinggi pon 5 bintang je....syukur ler anak aku tak jakun masa dlm panggung...nampak dia enjoy sangat...next time kita tengok wayang lagi yekk...


Lepas abis tengok wayang...kita orang terus balik..sbb asyik teringat kat alya jer...sian adik kan...kena tinggal...ni la penyudahnyaa...kereta baru je kuar dr 1Utama...aku pusing belakang tengok ain dah terlentok layan tidur...hahahahaaaa

2 comments:

Anonymous said...

Ain tgk movie ya... kami ari tuh pun bawak Adriaan & Aqeel tgk movie.. mujur la 2.. 2 .. tuh behave... last² kakak yg tertido.. hehehe.. sian Alya... xpe next time Alya lak join tgk ya....

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

best tul dapat pi tengok wayang..jannah tak pernah lagi..baju ain tu dah nampak ain femini..comel

Sign My Guestbook