Monday, June 15, 2009

Cuti Lagi ....

Jumaat lepas aku cuti lagi...replacement leave Hari Keputeraan Agong 6 Jun hari tu...ok le kan leh amik cuti ganti...kalau kompeni lain ke..tak ada masa le nak dpt cuti ganti2 ni......w/pon aku cuti tp idak le kemana pon maklum le en. papa kan keje....mujur le jumaat tu en. papanya off day...dapat le kitaorg bawak mak tok kuar bersiar siar menikmati sarapan pagi nun di Taman Tasik Titiwangsa...kata en. papa kat kelana jaya kedai makan sumer tutup..huhuhuh baguih punya perli...kitaorg gerak tak der la pagi sangat ...sbb tau jln sure jem lagi ...kalau hari cuti tu ok laa tak jem...ni ko nak ke kl time2 puncak cam ni...nak cari nahas namanyaa...tak pasal2 sarapan pagi tukar jadi makan tengahari...;)
Sampai jer kat Tasik Titiwangsa...terus gi sarapan kat tempat yg selalu kitaorg sarapan tu..order apa yg patut....ain, en. papa ngan maktok order roti canai....tp aku biasa laa... dulu kini selamanya...mesti nak makan nasi lemak singgit tu..tp hampeh...nasi lemak tu dah tak berapa sedap laa....dlm ertikata lain langsung dah tak sedap....nyesal pon ada gak...lagi2 bila tengok roti canai mcm menarik...pastu rasa sikit roti canai ain...pergh sedap...lagi sedap dari roti canai fariz maju kat kelana jaya....apa lagi terus ler aku ' mamak...roti kosong satu', dgn sepantas kilat mamak tu tebar roti canai utk aku...dan sepantas kilat gak ler roti canai tu sampai ke meja aku...berasap lagi beb...panas2....serius mmg sedap...rasa mcm time tu gak aku nak call Maria Tunku Sabri...nak minta dia promote gerai mamak ni dlm JJCM...hehehheeeee
Masa aku dok sibuk mencekik ni si ain biasa ler...jakun dia bila tengok tasik...lagi jakun bila dia tengok tengah2 tasik tu ada air pancut ...lawak tul laa .

gambar kelabu sikit...sbb berjerubu kot

peminat setia upin & ipin...suka ain ngan citer upin ipin ni...kat umah hari2 layan upin ipin...sampaikan ada dua tiga perkataan yg ain dpt hasil dari dok tengok citer upin ipin ni...memula tak perasan jugak...lama2 bila aku tumpang sekaki layan upin ipin baru le aku perasan...

sekali tengok mcm budak tadika la pulak...setiap kali berjalan mesti nak bawa beg....
aku: kakak nak pi mana ni??
ain : kakak nak gi olah (sekolah) ..
skrg ni dah pandai minta nak gi sekolah...sabar yer ain ..
..

ain ngan papa ...

Alya ngan mak tok...masa ni alya baru je bangun tido...tu yg muka cam blur2 sikit tuu....biasa le alya...org lain sibuk berjln...dia lebih senang layan tido ..
Gambar aku jer yg tak ada...huhuhuhuh, jgn di tanya mengapa...sebenarnya aku mmg tak suka bergambar sbb aku ni tak fotogenik..hehehehe..org kata tak makan gambar....kalau mood mari ...baru le aku nak bergambar...pastu tengok hasilnya...kalau cun...alamat byk le gambar2 aku ...

8 comments:

Anonymous said...

amboi.. sakan ain posing.. ya la kak.. kl & selangor ni jerebu nyer teruk.. nak kuar wat xtvt outdoor pun takut.. almaklum la.. anak² kecik lagi... takut sakit lak kang... dah lama x tgk pic alya....

mannira said...

pandai ain posing...

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

betullah nampak dah ain mcm budak tadika..ngan beg kolah dia tu..
wah kenyanglah mak tok jalan2 kat KL yer..

Mama_anggun said...

jue...
nih kak ida...member KBDE..ingat lagi tak?

happy2gether said...

Salam...dah besor dah anak2 kak ju, ain and alya....tak sangka kan kejap jek masa berlalu...best kan kalo cuti and dpt spend masa ngan anak2...syasya pon suka upin n ipin..

psst, kak ju penah gak ek kena cam mai? sakit nyer...azab.

Blog's said...

hai ain, hai alya...

tomey tomey ngan baju upin dan ipin yer.....

* saya add kak jue dlm blog list.. mari lah kita berkunjungkunjungan. mengeratkan silaturahim.

Syima ~Mama Kyra~ said...

pandai si Ain ni berposing dah mcm model iklan plak :D

mrs khairul said...

wah rugged nya ain..comel...tringat2 niza mcm mana sporting nya dia masa gathering hari tuh..

eh..niza baru prasan adik alya dah setahun eh kak? happy belated birthday alya..moga jd anak solehah..ceria & sihat selalu

Sign My Guestbook